TÜBİTAK BİLGEM Teknolojileri Çağrı Merkezlerine Yön Veriyor

TÜBİTAK BİLGEM “Konuşma ve Dil Teknolojileri” alanında geliştirmiş olduğu “Anahtar Kelime Yakalama (AKY)” Teknolojisini sanayiye transfer etti. Telefon ve televizyon gibi ses kaynaklarındaki konuşmaların içinde aranan kelimelerin geçip geçmediğinin saptanması ve ilgili bölümlerin kayıt altına alınmasına yarayan AKY Teknolojisinin, hızla büyüyen Türkiye çağrı merkezi sektöründe yeni bir sayfa açması bekleniyor.

image002

TÜBİTAK BİLGEM Başkan Vekili Dr. Mehmet SEZGİN yaptığı açıklamada; BİLGEM’in kurumsal misyon ve vizyonuna uyumlu olarak gerçekleştirmekte olduğu teknoloji transferleriyle sanayinin rekabetçi gücüne katkı sağlayacaklarını ifade etti. Dr. SEZGİN, bu vesileyle BİLGEM’in sanayimiz için milli bir çözüm merkezi olma yolunda hızla ilerlediğini, bu anlamda diğer Ar-Ge merkez ve laboratuvarlarına da örnek teşkil edeceğini vurguladı.

Teknoloji Transferi ve Sanayileştirme’den sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Suat GENÇ ise, BİLGEM’in geliştirdiği ve sanayiye aktarmaya hazır hale getirdiği birçok teknolojiye sahip olduğunu ve teknoloji transfer modelleriyle bu aktarım çalışmalarının aralıksız devam ettiğini bildirdi.

Dr. GENÇ ayrıca, TÜBİTAK BİLGEM’in sanayiye aktardığı teknolojileri, tüm isteklilere eşit mesafede ve basit lisanslama prensibiyle transfer etmeyi benimsediklerini belirtti. Konuşmasının devamında; hazır olan ve yakın gelecekte hazır olacağını düşündükleri çözümlerin KOBİ ölçeğinden büyük ölçeğe, özel sektörden savunma sektöründeki işletmelere kadar tüm isteklilerin ilgisini çekeceğinden dolayı kıvanç duyduklarını belirtti.

image001

Bu transferler vasıtasıyla, çağrı merkezlerinin AKY Teknolojisi ile ilgili olan ihtiyaçlarına yönelik çözümü yurt içindeki bir Ar-Ge merkezinden karşılayacak olması nedeniyle, ülkemizin teknolojik bağımsızlığı adına umut verici bir adım atılmış olmaktadır. Ayrıca, yerli bir teknolojinin farklı ürünlerle entegre edilebiliyor olması, “teknoloji geliştiriciye ulaşılabilirlik” ve “milli sürdürülebilir bir iş modeli kurma” açılarından ülkemizdeki işletmeler tarafından da tercih edilebilecek, teknoloji geliştiricisi ile kullanıcısı arasında bir işbirliğinin önü açılmış olacaktır.  Transfer edilen söz konusu teknolojinin, çağrı merkezlerinin hizmet standartlarının arttırılması amacıyla geliştirilecek ürünler başta olmak üzere, birçok sektörde farklı ürünlerde kullanılma potansiyeli de bulunmaktadır.

TÜBİTAK BİLGEM yöneticileri, potansiyel isteklilerin, Ar-Ge’si tamamlanmış transfere hazır teknoloji ve ürün bilgilerine resmi internet sitesi üzerinden (http://tto.bilgem.tubitak.gov.tr/) ulaşılabileceğini ifade ettiler.

 

Article written by

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.